جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12317
دوشنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۵ | 11:13

برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند

برگزیدگان هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند و امروز طی مراسمی که همزمان با دومین روز هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، هیات داوران جشنواره، ۱۶ برگزیده نهایی دور هجدهم را در چهار گروه پژوهش‌های بنیادی، پژوهش‌های کاربردی، طرح های توسعه‌ای و نوآوری و ابتکارات در ۱۶ گروه تخصصی علمی، انتخاب و معرفی کرد.

این افراد از میان حدود صاحبان ۹۰۰ طرح ارسالی به دبیرخانه هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی و پس از چهار مرحله داوری گزینش شدند.

بخش پژوهش های بنیادی:

براساس رای هیات داوران در بخش پژوهش‌های بنیادی جشنواره جوان خوارزمی امسال، ‘فرشته مشکانی’ با ارائه طرح ‘ساخت کاتالیست نانوساختار اکسید آهن برای واکنش انتقال آب-گاز دمای بالا’ در گروه فناوری‌های شیمیایی موفق به کسب رتبه اول شد.

‘آزاده ملک نژاد’ از گروه علوم پایه نیز به خاطر ارائه طرح ‘میدان‌های پیمانه‌ای و کیهانشناسی عالم’ و ‘سجاد کشی پور’ با ارائه طرح ‘بکارگیری سلولز به عنوان بستری سبز برای کاتالیزورها’ در گروه فناوری‌های شیمیایی به طور مشترک رتبه دوم پژوهش های بنیادی را به دست آوردند.

بخش پژوهش های بنیادی جشنواره جوان خوارزمی امسال، چهار رتبه سوم داشت که جوایز آن به طور مشترک به ‘سعید باقری’ به خاطر ارائه طرح ‘سنتز هدفمند نانو کاتالیزرهای جدید و کاربرد آنها در سنتز ترکیبات آلی’ در گروه فناوری‌ نانو، ‘آرش توکل’ برای ارائه طرح ‘معماری نمایی برای سامانه‌های ذخیره‌سازی’ در گروه نرم افزار و فناوری اطلاعات، ‘بهناز بخشنده’ به خاطر ارائه طرح ‘ترمیم ضایعه شدید استخوانی به صورت درون تنی با استفاده از نانوالیاف و سلول‌های بنیادی’ در گروه زیست فناوری و علوم پایه پزشکی و ‘یوسف مظاهری رودبالی’ به دلیل ارائه طرح ‘ارتقای استحکام فولاد دوفاز با شکل پذیری بالا’ در گروه مواد، متالورژی و انرژی‌های نو اعطا شد.

بخش پژوهش های کاربردی :

هیات داوران هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش پژوهش‌های کاربردی، هیچ طرحی را حائز کسب رتبه نخست ندانست و ‘اسماعیل محمدی فلاورجانی’ و ‘محمد علی سلیمانی’ را به خاطر ارائه طرح مشترک ‘ساخت و کنترل ربات پوشیدنی کمک توانبخشی دست بر پایه سیگنال‌های عضلانی’ در گروه مکانیک به عنوان رتبه دوم و ‘مهدی خورسندی’ و ‘علی آقا رسولی’ را برای ارائه طرح ‘تقویت کننده ماکروویو ۵/۲ تا ۶ گیگاهرتز ۱۵۰ وات’ در گروه برق و کامپیوتر به عنوان رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی معرفی کرد.

بخش طرح های توسعه ای :

هیات داوران هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در بخش طرح های توسعه ای نیز هیچ طرحی را واجد شرایط رتبه اولی ندانست و ‘جواد زندی’ و ‘ایرج زندی’ با ارائه طرح مشترک ‘ارتقای سامانه اتو آنالایزر موجود با هدف افزایش امنیت و دقت تجهیز’ در گروه برق و کامپیوتر موفق به کسب رتبه دوم شدند.
‘اسد وقار فرحناک’ به خاطر ارائه طرح ‘تجمیع کننده پهنای باند (شبکه های اترنت و ۳G/4G )’ در گروه برق و کامپیوتر رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای جشنواره جوان خوارزمی سال ۹۵ را کسب کرد.

طرح‌های توسعه‌ای و نوآوری و ابتکارات:

هیات داوران هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی به پاس اختراع ‘نمایشگر لمسی متون بریل’ جایزه نخست بخش نوآوری را به ‘مسلم اعظم فر’ در گروه برق و کامپیوتر اعطا کرد.

‘عطیه ضیغمی’ با ارائه طرح ابتکاری ‘تلفیق نگاره‌های شرقی با هنر تصویرگری نو’ در گروه هنر و ‘عبداله عزیزی برمس’ و ‘علی شیرمحمدی’ به خاطر ‘طراحی نمونه آزمایشگاهی میراگر لرزه‌ای پاندولی’ در گروه عمران، رتبه دوم نوآوری جشنواره را به صورت مشترک از آن خود کردند.
رتبه سوم بخش نوآوری جشنواره جوان خوارزمی امسال به صورت مشترک به ‘عادل احمدی‌نژاد’ به خاطر ارائه طرح ‘ارتقای دستگاه آزمایش دینامیک خاک در درجات مختلف اشباع’ در گروه عمران و ‘مجید بلالی’ مخترع ‘دستگاه نگین تراش انعطاف‌پذیر’ در گروه مکانیک رسید.

رقابت های هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در ۱۶ گروه تخصصی شامل فناوری‌های شیمیایی، مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری‌نانو، هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک صورت گرفت.

برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی علاوه بر اهدای لوح و تندیس جشنواره و جایزه نقدی، برای ورود به دوره های تحصیلی به سازمان سنجش آموزش کشور و همچنین جهت دریافت تسهیلات برگزیدگان علمی به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد.

امکان استفاده از تسهیلات مالی صندوق های حمایتی همچون صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران، صندوق توسعه صنایع الکترونیک و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز از دیگر تشویق هایی است که از طرف دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی برای برگزیدگان درنظر گرفته است.

جشنواره جوان خوارزمی با هدف شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور در زمینه های مختلف علم و فناوری، ارج نهادن و تجلیل از پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان و ترویج فرهنگ نوآوری، کاربردی کردن نتایج تحقیقات و کارآفرینی دانش بنیان در میان جوانان کشور توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای ۲۰ میلیون تومان هدیه برای فرزنددار شدن کارکنان ستاد وزارت علوم

برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، معرفی و تقدیر شدند/جشنواره بین المللی خوارزمی، امسال، تنها پنج برگزیده داشت

پژوهش نابسامان با سامانه سازی ها، سامان می یابد؟ وزیر علوم دستور داد: ایجاد سامانه «ناب» ذیل سامانه «نان»!

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها با دستور رئیس جمهور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها