پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

تصویب طرح‌های مناطق ویژه علم و فناوری در ستاد اقتصاد مقاومتی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12232
یکشنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۵ | 15:49

تصویب طرح‌های مناطق ویژه علم و فناوری در ستاد اقتصاد مقاومتی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیر کل شورای عالی عتف گفت: با توجه به نقش مهم مناطق ویژه علم و فناوری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در نظر داريم طرح‌های مناطق ویژه علم و فناوری در ستاد اقتصاد مقاومتی بررسی و تصویب ‌شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی  در جلسه هم‌اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری در بوشهر با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به این مناطق ویژه علمی و فناوری دارد اظهار داشت: دو کشور چین و کره الگوی خوب و موفق در اجرای طرح‌ها در مناطق ویژه علم و فناوری هستند كه مي‌توانيم از تجربيات آنها استفاده كنيم.
وي با تاکید براهميت طرح‌های علم و فناوری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: طرح‌های مناطق ویژه علم و  فناوری در استان‌ها باید به عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی قلمداد شوند تا از سیاست‌های تشویقی بهره‌مند باشند.
دكتر احمدي با بیان اینکه باید به مناطق ویژه علم و فناوری به عنوان اکوسیستم نگاه کرد اظهار داشت: مناطق ویژه علم و فناوری برای توسعه فناوری و ایجاد یک نظام هم‌گرا، هماهنگ و هم‌افزا برای مجموعه های مختلف موجود و یا در حال ایجاد تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه همه تشکل‌های اقتصادی و علمی در مناطق ویژه علم و فناوری فعالیت می‌کنند تصریح کرد: نگرش به این مناطق برای همکاری شرکت‌های دانش بنیان، تجاری، فرهنگی، اقتصادی و تولیدی است.
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مناطق ویژه در شورای علوم و تحقبقات و فناوری برای  ۵ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، یزد و خراسان رضوی تصویب شده است،  به تدوین اساسنامه مناطق ویژه علم و فناوری اشاره كرد و گفت: اساسنامه، ضوابط و مقررات مناطق ویژه علم و فناوری تنظیم و تدوین شده و بر اساس  نظام مدیریتی، احکام مربوط صادر شده است.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه هم‌اندیشی مناطق ویژه علم و فناوری کشور در بوشهر افزود: در این نشست عملکرد این مناطق مورد بررسی، و راهکارهای لازم برای حل مشکلات ارائه ‌شد.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با بیان اینکه بودجه مناطق ویژه علم و فناوری از منابع استانی و حمایت های بخش خصوصی تأمین می‌شود خاطر نشان کرد: مناطق ۵ گانه ویژه علم و فناوری در استان‌های مختلف با حمایت دولت راه اندازی و در آینده درآمدزا و خودگردان می‌شوند.
وی با بیان اینکه منابع اعتباری این مناطق ویژه از طریق اعتبارات استانی، دستگاهی و بخش خصوصی تأمین می‌شود تصریح کرد: دولت در جدول اعتباری برای سال آینده اعتبارات حمایتی در نظر گرفته است.
گفتني است استانداران استان های آذربایجان شرقی، بوشهر و یزد و مدیران مناطق ویژه استان های پنج گانه خراسان رضوی، اصفهان و یزد  و رؤسای مراکز آموزش عالی و فناوری این استان ها نیز در اين نشست حضور داشتند.

مطالب مرتبط

اعطای ۲۰ میلیون تومان هدیه برای فرزنددار شدن کارکنان ستاد وزارت علوم

پژوهش نابسامان با سامانه سازی ها، سامان می یابد؟ وزیر علوم دستور داد: ایجاد سامانه «ناب» ذیل سامانه «نان»!

افزایش ۱۰ درصدی اعتبارات مصوب دانشگاه‌ها با دستور رئیس جمهور

مراسم دوازدهمین دوره اهدای جوایز بخش ایران IEEE با حضور رییس منتخب موسسه بین‌المللی برگزار شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها