پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

برگزیدگان بزرگترین رقابت مهارت‌سنجی «فن‌آورد» معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:12189
یکشنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۹۵ | 11:08

برگزیدگان بزرگترین رقابت مهارت‌سنجی «فن‌آورد» معرفی شدند

اختتامیه سومین دوره رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فن‌آورد با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران سومین دوره مجموعه رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فن‌آورد با رقابت ۵۰۰ شرکت کننده راه یافته به مرحله نهایی و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
دکتر محمود سعادت فومنی، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان، در مراسم اختتامیه سومین دوره رقابت‌های فن‌آورد که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد اظهار کرد: ارزش آموزش‌های دانشگاهی با باور و اعتقاد در جریان عملی حل مسأله واقعی مشخص می‌شود بنابراین با تلاش باید بستری برای کمک به نیروهای مستعد فراهم شود.
وی افزود: همان‌طور که می‌دانیم نیروی انسانی مستعد بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است، نیروهای انسانی که با فعالیت خود قابلیت تبدیل به افرادی اثرگذار در کشور را دارند و در واقع می‌توان از آنها به‌عنوان جواهرات قیمتی برای کشور یاد کرد.
فومنی رقابت‌های تخصصی مهارت سنجی فن‌آورد را فرصتی برای معرفی افراد مستعد جامعه دانست و گفت: شش هزار شرکت‌کننده در این رقابت شرکت کردند که تعداد محدودی به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند اما شاید برنده واقعی افرادی باشند که جایزه‌ای دریافت نمی‌کنند.
دکتر سعادت فومنی همچنین اظهار کرد: ارزش آموزش‌های دانشگاهی با باور و اعتقاد در جریان عملی حل مسئله واقعی مشخص می‌شود بنابراین با تلاش باید بستری برای کمک به نیروهای مستعد فراهم شود.
وی درباره رقابت‌های فن‌آورد گفت: مجموعه رقابت‌های فن‌آورد نیز رویدادی است که با سنجش تخصصی مهارت، افراد نیروی انسانی مستعد در هر حوزه را شناسایی می‌کند. قطعاً شرکت‌کنندگان در این رویداد نسبت به مراحل قبلی زندگی خود پخته‌تر می‌شوند و در سال‌های بعد می‌توانند در جایگاهی قرار گیرند که به سایر افراد حاضر و مستعد در این رقابت‌ها کمک کنند تا افرادی تاثیرگذار برای کشور باشند.
همچنین دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه آیین اختتامیه مجموعه رقابت‌های مهارت سنجی فن آورد گفت: به لطف خدا سومین دوره مسابقات فن آورد هم در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و در این اتفاق مهم مهارت سنجی، دانشجویانی از سراسر کشور ایده‌های خودشان را توانستند عرضه کند.
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین هدف‌های دانشگاه صنعتی شریف ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه و از سوی دیگر تلاش برای رفع مشکلات کشور محقق است.
دکتر فتوحی اظهار کرد: در مسابقات امسال افراد و گروه‌های مختلف از دانشگاه‌های سراسر کشور با ارزیابی‌های بسیار کامل به دور دوم راه یافتند و توانستند با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نظرات و ایده‌های کاربردی و مورد نیاز کشور را در عرصه‌های مختلف به وجود بیاورند.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: دانشگاه‌ها با همکاری این ایده‌های پرورش‌یافته با صنعت مورد نیاز رابطه‌ای برقرار خواهد کرد و با این روند ما می‌توانیم تلاش‌های درسی متفاوت را به این طریق در راهی مناسب هدایت کنیم تا نتیجه‌ها درمانی برای دردهای کشور باشند.
دکتر اکبری جوکار استاد دانشگاه شریف و رئیس مسابقه فن‌آورد نیز در آیین اختتامیه این مسابقات اظهار داشت: فن‌آورد بهترین راه برای حل خلأ بین دانشگاه و صنعت و مجموعه‌ای از برنامه‌ها برای کم کردن فاصله بین دانشگاه و صنعت است. در این راستا سؤالاتی کاربردی طراحی می‌شود تا بتوانیم مشکلات کاربردی را حل کنیم.
وی با بیان این که امسال سومین سال برگزاری این مسابقات بی‌نظیر در کشور است، افزود: در مرحله اول بیش از ده هزار نفر که واجد شرایط بودند به‌صورت اینترنتی شرکت کردند و در مرحله دوم پانصد نفر برگزیده شدند که در هر قسمت این تعداد تقسیم‌شده است.
استاد دانشگاه صنعتی شریف و رئیس مسابقه فن‌آورد اضافه کرد: افراد برگزیده در مجموعه رقابت‌های مهارت سنجی فن آورد به‌راحتی می‌توانند مشکلات صنعت را حل کنند و راه‌حل‌هایی که در اینجا ارائه می‌شود می‌تواند مشکلات کاربردی کشور را حل کنند.
وی افزود: در این‌ ارتباط دوطرفه می‌توانیم دانشگاه و صنعت را به یکدیگر نزدیک کنیم و این حلقه دوطرفه را مستحکم‌تر از قبل پیش ببریم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

براساس آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی صورت گرفت: اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه ها و جذب اعضای هیئت علمی به نخبگان

فراخوان دوره‌های مشترک پسادکتری علوم پایه بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های علمی تمدید شد

برنامه بنیاد ملی نخبگان برای توسعه علوم پایه با حمایت از ۵۰ پژوهشگر برگزیده پسادکتری

کلیات طرح تأمین مسکن نخبگان تصویب شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها