- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

یک پرسش از مسؤولان: ۵۰ هزار پژوهش سالانه در کشور چگونه بدون متقاضی انجام می‌شوند؟

معاون وزیر علوم گفت: سالانه نزدیک به ۵۰ هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، محمدحسین امید در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان یزد گفت: یکی از کارکردهای هفته پژوهش علاوه بر معرفی پژوهش های برتر، ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بخش های اجرایی و تولیدی است که باید جدی تر گرفته شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتباط دانشگاه با صنعت در حوزه پژوهش گفت: سالانه نزدیک به ۵۰ هزار پژوهش بدون متقاضی در کشور انجام می شود و انجام پژوهش ها به صورت دولتی در کشورمان و ارتباط نداشتن با صنعت، سبب بایگانی و استفاده نشدن از پژوهش ها می شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم اساسی ترین مشکل استان یزد به خصوص در بخش صنعت را مسئله کمبود آب عنوان کرد و گفت: لازم است مجموعه ای در مورد کلان آب یزد مطالعه کند و در این راستا ارتباط بخش خصوصی و دانشگاه شکل می گیرد.

وی افزود: اکنون صنایع، مهم ترین مصرف کننده و نیازمند آب برای توسعه هستند و در صورت حمایت این بخش از انجام پژوهش و مطالعه در حوزه آب، بسیاری از مشکلات رفع و به بهره برداری مناسب می رسیم.

وی با بیان اینکه استان یزد توانمندی کسب رتبه نخست کشور در شاخص های علمی و پژوهشی دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از دستاوردهای پژوهشی محققان بسیاری از مشکلات حوزه صنایع را رفع می کند و باید این موضوع مهم توجه داشته باشیم و حمایت کنیم.

انتهای پیام