سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

منطقی: فعالیت‌ها و اتفاقات علمی در مدیریت فناوری و نوآوری رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11982
پنج شنبه، ۱۸ آذر، ۱۳۹۵ | 14:31

منطقی: فعالیت‌ها و اتفاقات علمی در مدیریت فناوری و نوآوری رونمایی می‌شود

 رییس ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: در ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری از فعالیت ها و اتفاقات علمی در مدیریت فناوری و نوآوری رونمایی می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران منوچهر منطقی افزود: روند برگزاری این کنفرانس که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ برگزار شد رو به رشد بوده و موضوعات مطرح شده در آن تخصصی تر شده است.


وی افزود: در سالهای متمادی در کنفرانس های برگزار شده به موضوعات تخصصی مانند توسعه تجارت بومی، مدیریت فناوری و رقابت برای رفاه اجتماعی، موضوع شرکت‌های  بزرگ و کلیدی موثر در توسعه کشور همچنین شبکه های شرکت های کوچک متوسط و بزرگ و  ایجاد شبکه فناوری و نوآوری مورد بررسی قرار گرفته اند .


به گفته منطقی در فرایند طی شده و در کنفرانس های اول تمرکز بر روی مقالات بود اما در کنفرانس سالهای اخیر سعی کرده ایم بر پنل های تخصصی تمرکز بیشتری کنیم.


وی تصریح کرد: مهمترین هدف برگزاری این کنفرانس نقد سیاست های مدیریت فناوری است، که علاوه بر ارائه مقالات، تجارب نوآوری نیز در این کنفرانس ارائه خواهد شد.


رییس ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری بیان کرد: موضوع دیگری که در این کنفرانس مورد توجه قرار دارد فراگیری فناوری‌ها در تعاملات بین المللی و بررسی این فناوری‌ها در داخل کشور است.


وی با اشاره به دیگر هدف این کنفرانس گفت: قصد داریم در این کنفرانس فعالیت‌های دانش بنیان را بر اساس تجاربی که به دست می‌آید هوشمندانه هدایت کنیم.

منطقی تصریح کرد: در این کنفرانس از گزارش مرور سیاست های علم و فناوری ایران رونمایی خواهد شد، که این گزارش توسط آنک تات انجام شده تا وضعیت علم، فناوری و نوآوری در کشور مورد برسی قرار گرفته و نتایج آن در اختیار ذی نفعان حوزه علم و فناور قرار گیرد.
منطقی با اشاره به اینکه این گزارش بر اساس مذاکرات با ۵۰ شرکت در ۱۸ ماه تهیه شده است گفت: دست اندر کاران حوزه علم و فناوری کشور میتوانند از دست آوردها و نتایج ارائه شده در این گزارش استفاده کنند.


وی بیان کرد: در کنفرانس امسال ۱۶۷ مقاله رسیده که ۳۳ درصد آنها پذیرفته شده اند و ۴۴ مقاله به صورت پوستر، ۸ مقاله به صورت شفاهی و ۴ مقاله به عنوان تجربه برتر در این کنفرانس ارائه خواهد شد.


وی در مورد برگزاری پنل های تخصصی در این کنفرانس گفت: در این کنفرانس پنل های تخصصی گوناگونی برگزار می‌شود که به برخی از آن‌ها می‌توان به بازیگران توسعه اقتصاد دانش بنیان هماهنگی و هم‌افزایی، ضرورت و الزامات مالی،  استانداردسازی در یادگیری فناورانه و رقابت‌پذیری، ظرفیت جذب و یادگیری فناورانه بنگاه‌های دارویی ایران اشاره کرد.


وی تصریح کرد: تلاش می کنیم شاخص های بین المللی برگزاری این کنفرانس را در سالهای آینده ارتقاء داده و آن را تبدیل به یک قطب مثبت در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا تبدیل می کنیم.
انجمن مدیریت فناوری یک سیر تعالی را در پیش گرفته و در بین دیگر انجمن ها رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است که سعی میکنیم این ارتقاء رتبه را در سطح بین المللی نیز ایجاد کنیم.


رییس ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری گفت: یکی از شاخص های  نشان دهنده ارتقای این کنفرانس این است که سال آینده کنفرانس آسیا لیکس همزمان با همین کنفرانس در شهریور ما برگزار خواهد شد.


ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ۱۷ و ۱۸ آذر ماه جاری در حال برگزاری است .

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بالگردهای ایرانی در انتظار اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی

پرتاب ماهواره های سنجش از دور ایران تا ۵ سال آینده

ایران، پیشتاز تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه

نخستین مرکز نوآوری پهپادهای تجاری افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها