چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

توسعه همکاری ایران و قبرس در علوم ژنتیک و متابولیسم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11913
چهارشنبه، ۱۷ آذر، ۱۳۹۵ | 10:45

توسعه همکاری ایران و قبرس در علوم ژنتیک و متابولیسم

پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن همکاری دو کشور در زمینه علوم ژنتیک توسعه می‌یابد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در نشستی که با حضور دکتتر باقر لاریجانی،‌معاون آموزشی وزیر بهداشت و رییس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران و دکتر لئوید فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس  برگزار شد،‌ طرفین تفاهم‌نامه این همکاری را امضا کردند.

دکتر لاریجانی گفت: این تفاهم نامه در زمینه توسعه علوم ژنتیک و متابولیسم منعقد شده و پیش از انعقاد این تفاهم نامه نشست های متعددی برگزار  و شرایط همکاری دو کشور برای توسعه همکاری ها بررسی شد.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های زیادی در کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولیسم  ایجاد شده و لازم است با اشتراک علوم مرتبط با سایر مراکز معتبر بین المللی نسبت به توسعه این علوم در کشور اقدام کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و از جمله اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه آموزش است. بر همین اساس در انعقاد این تفاهم نامه به تبادل دانشجو فی مابین دو کشور برای تحصیل در این زمینه نیز توجه شده است.

دکتر لاریجانی اجرای پروژه های مشترک بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس را از دیگر مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت: این تفاهم نامه برای آغاز همکاری دو کشور در زمینه علوم ژنتیک و متابولومیکس منعقد شده و با تشکیل کارگروه های مشترک فی مابین این همکاری ها گسترش خواهد یافت.

همچنین آندریاس کوزوپس سفیر قبرس در ایران نیز به سابقه همکاری های ایران و قبرس در زمینه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: این قبیل تفاهم ها زمینه بهره برداری از امکانات دانشگاههای هر دو کشور و همکاری دانشگاه های قبرس با دانشگاههای علوم پزشکی ایران را فراهم می کند.

دکتر لئوید فیلاکتوس رئیس مرکز پژوهش های نورولوژی و ژنتیک قبرس نیز با ابراز خرسندی از همکاری این مرکز با پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح مفاد این تفاهم نامه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین زمینه های توسعه دانش ژنتیک و متابولومیکس در دو کشور فراهم شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یافته جالب محققان ایرانی درباره تاثیر تشابهات ژنتیکی در انتخاب همسر

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

پنجمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران، نیمه اسفندماه برگزار می شود

تولید نسل جدید چربی سوزها با غیر فعال کردن هکر نیروگاه سلولی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها