شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

«توسعه اجتماعی مکران» در پژوهشگاه علوم انسانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11846
سه شنبه، ۱۶ آذر، ۱۳۹۵ | 14:07

«توسعه اجتماعی مکران» در پژوهشگاه علوم انسانی

مدیر کمیته هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: طرح تدوین سند راهبردی توسعه اجتماعی منطقه مکران که از سوی سازمان برنامه‌ریزی و بودجه به پژوهشگاه ارجاع شده، طی جلسات متعددی با مسؤولان و مدیران استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مورد بررسی و بازدیدی از منطقه مکران نیز صورت گرفته است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران امیری تهرانی افزود: طرح توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه مکران طرحی اجتماع‌محور است و تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های عمومی منطقه آنجا را توانمند کند و شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه را توسعه دهد. این طرح به عنوان یک طرح ملی در پژوهشگاه در حال اجرا بوده که امیدواریم با توجه به سیاست‌های دولت برای توسعه این منطقه، این سند راهبردی بتواند بر سیاست‌های کلان کشور تاثیرگذار باشد.

مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی همچنین به طرح جامع مالیاتی توسعه ایران  اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، یکی از سیاست‌های کلان کشور رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی است. از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور طرح توسعه نظام مالیاتی به پژوهشگاه ارجاع شد.

وی ادامه داد: در این زمینه طرح‌نامه تهیه و برای سازمان ارسال شد که در حال انعقاد قرارداد هستیم.

امیری تهرانی همچنین با بیان این‌که تعداد مقالات ارائه شده در پژوهشگاه طی سال گذشته ۵۳۲ مقاله بوده است که در مقایسه با سال‌های قبل ۳٫۵ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: تعداد مقالات علمی پژوهشی پژوهشگاه در سال ۹۴ با افزایش مواجه بوده و به ازای هر ۲ هیات علمی بیش از ۲ کتاب به چاپ رسیده است.

مدیر کمیته هفته پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه برنامه‌های این پژوهشگاه در هفته پژوهش از روز یکشنبه ۲۱ آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه، ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از برنامه‌های هفته پژوهش پژوهشگاه می‌توان به برپایی نشست علمی “تجربه زیسته‌پژوهشی استاد شهید مطهری” با سخنرانی دکتر علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی، رونمایی از کتاب “دگرگونی بنیادی فلسفه یونانی”،‌ رونمایی از کتاب “المعتبر فی‌الحکمه” و تقدیر از پژوهشگران، کارشناسان و دانشجویان برتر اشاره کرد.

وی گفت: درخصوص سیاست‌های مساله‌محور و کاربردی‌سازی علوم انسانی و شبکه نخبگانی هم، طرح اعتلای علوم انسانی معطوف به پیشرفت کشور به سفارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تعریف شده که نزدیک به ۳۰ طرح در آن به تصویب رسیده و کار اجرای این طرح آغاز شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین حضور رسمی نام «هوش مصنوعی» در مقالات علمی/ آغاز عصر «نشر مصنوعی»

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت: تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با «مقاله» تناقض ندارد

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها