سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

برترین‌های هوش مصنوعی «امیرکبیر» معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11843
سه شنبه، ۱۶ آذر، ۱۳۹۵ | 14:30

برترین‌های هوش مصنوعی «امیرکبیر» معرفی شدند

ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معرفي تيم هاي برتر در هشت لیگ دانشجویی و دانش آموزی به كار خود پايان داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران اين مسابقات با رقابت ۸۶ تیم ایرانی و خارجی از روز شنبه، ۱۳ آذرماه در بخش هاي المپیک ربات های انسان نما (دو بخش دانشجویی و دانش آموزی)، مین یاب، پرنده، کار، مسیریاب پیشرفته (ویژه دانشجویان غیرایرانی)، مسیریاب دانش آموزی (دانش آموزان ایرانی و غیرایرانی) به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافت.


براساس راي هيات داوران، در ليگ دانشجويي “ترابری پیشرفته” تيم مستقل Ultra Bot، تيم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا و تيم Arnema Transporter از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر موفق به كسب رتبه هاي اول تا سوم شدند.


رتبه هاي اول تا سوم ليگ ترابری الف (دانش آموزی بین الملل) نيز به ترتيب به تيم هاي “توربو” از مدرسه سفیران مهر آسمان (تهران)، “آریانا ربات” از مدرسه معرفت ورامین و تيم “Arnema-Junior” از مدرسه معرفت ورامین اختصاص يافت.


هيات داوران، در ليگ ترابری ب (دانش آموزی) تيم هاي “كاوش” از دبیرستان دانش تهران، “IR Force” از دبیرستان سلام ایران زمین و تیم رشد از بنیاد رشد را به عنوان رتبه هاي اول تا سوم معرفي كرد.


ليگ مین یاب دستی اين دوره از مسابقات، رتبه اول و دوم نداشت و تيم Red2 از دانشگاه فنی شماره یک تبریز موفق به كسب رتبه سوم شد.
با راي هيات داوران، تيم خيام از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، رتبه اول ليگ مين ياب سایز کوچک شد ولي رتبه هاي دوم و سوم در اين ليگ معرفي نشدند.


در رقابت فنی لیگ مین یاب سایز کوچک، عنوان بهترین عملکرد ربات هوشمند به تيم RRL از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام شهر ری تعلق گرفت و اين بخش نيز رتبه دوم و سوم نداشت.


در ليگ ربات های کار، هيچ تيمي مقام اول را به دست نياورد و رتبه هاي دوم و سوم به ترتيب به تيم هاي ACE از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و MEC از مدرسه فرزانگان کرمان-دانشگاه شریعتی تهران رسيد.


هيات داوران ششمين جشنواره بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي در ليگ ربات های پرنده، تيم هاي خیام از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، DIAG از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و Persis از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر را به عنوان رتبه هاي اول تا سوم انتخاب و معرفي كرد.


برترين هاي المپيك رباتهاي انسان نما


برگزاری اولین المپیک رباتهای انسان نما در دو بخش دانشجويي و دانش آموزي يكي از بخش هاي جذاب و جديد مسابقات رباتیک و هوش مصنوعي امسال بود.


رقابتهای این المپيك رباتيك در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی با حضور ۱۳ تیم در رشته های فوتبال، بسکتبال، کاراته، دو میدانی، وزنه برداری، ژیمناستیک، تیراندازی و راگبی برگزار و برترين ها معرفي شدند.


براساس امتيازات تيم هاي حاضر در مسابقات، در بخش دانشجويي المپیک ربات های انسان نما، تيم AUTMan NAO از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با كسب سه مدال طلا در رشته هاي راگبی، وزنه برداری و پرتاب وزنه، دو مدال نقره در رشته هاي تیراندازی و دو امدادی و دو مدال برنز در رشته هاي کاراته و دو سرعت در جايگاه نخست نشست.


تيم AUTMan KID از دانشگاه صنعتی امیرکبیر نيز با دريافت سه مدال طلا در رشته هاي کاراته، ژیمناستیک و تیر اندازی و دو مدال نقره در رشته هاي دو امدادی و دو سرعت به رتبه دوم اين ليگ دست يافت.


رتبه سوم اين ليگ رقابتي به تيم RoboMech به خاطر كسب مدال طلاي رشته دو سرعت، سه مدال نقره در رشته هاي راگبی، دو امدادی و وزنه برداری و دو مدال برنز در رشته هاي کاراته و پرتاب وزنه رسيد.


تيم Pishro با دريافت دو مدال نقره در رشته هاي پرتاب وزنه و دو امدادی و دو مدال برنز در رشته هاي تیراندازی و وزنه برداری به جايگاه چهارم و تيم BigBot با دريافت مدال نقره كاراته و مدال برنز راگبي به جايگاه پنجم اين ليگ دست پيدا كردند.


تيم هاي دانش آموزي نيز در المپیک ربات های انسان نما اين مسابقات حضوري فعال داشتند.


در اين بخش، تيم كاوشگر با كسب سه مدال طلا در رشته هاي کاراته، دو سرعت و راگبی و مدال نقره ژیمناستیک در جايگاه اول قرار گرفت.
رتبه دوم اين ليگ به تيم پاسارگاد بخاطر كسب مدال طلاي ژیمناستیک، مدال نقره راگبی و مدال برنز دو سرعت اختصاص يافت.


تيم نوين ۱ از دبيرستان مهرنامی نوین با دريافت مدال نقره رشته دو سرعت و سه مدال برنز کاراته، ژیمناستیک و راگبی در جايگاه سوم و تيم نوين ۲ از دبیرستان مهرنامی نوین با كسب مدال نقره كاراته در جايگاه چهارم المپيك رباتهاي انسان نماي بخش دانش آموزي قرار گرفتند.

 

هيات داوران مسابقات، تيم Taipe Sniper از کشور تایوان را بهخاطر خلاقیت در عملکرد به عنوان تيم برتر در رقابت فنی لیگ المپیک ربات های انسان نما معرفي كرد.
مسابقات بين المللي رباتيك و هوش مصنوعي به همت دانشگاه صنعتي اميركبير و همكاري فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار شد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها