جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

سه برنامه مهم صنعت واکسن ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11718
دوشنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۹۵ | 10:16

سه برنامه مهم صنعت واکسن ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارتقاء سطح پژوهشی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برای حضور گسترده در بازارهای جهانی و تحول آفرینی در صنعت واکسن سازی کشور مورد تاکید است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم امضای سند همکاری مابین موسسه رازی، شرکت KBNP کره جنوبی و بخش خصوصی که در سالن زنده یاد دکتر کاوه موسسه رازی برگزار شد، اظهار کرد: از مدیران موسسه رازی ، مسئولان این هیئت کره جنوبی و مسئولان بخش خصوصی که شرایط انعقاد این سند همکاری را فراهم آوردند قدردانی می کنم.
وی در ادامه با بیان اینکه در دور جدید فعالیت های موسسه رازی برای استفاده بهینه از ظرفیت این موسسه، سه برنامه مهم و راهبردی برای توسعه صنعت واکسن در کشور پیش رو داریم، گفت: نخستین برنامه مهم در این حوزه حفظ هسته اولیه دانش فنی در موسسه رازی و انتقال آن به بخش خصوصی است.
دکتر زند افزود: برنامه دوم که برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است ارتقاء بیشتر سطح پژوهشی این موسسه برای حضور گسترده در بازارهای جهانی است تا علم و تکنولوژی جدید، صنعت واکسن و سرم سازی کشور را متحول کند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی برنامه سوم را استفاده از تجربه شرکت های خارجی در صنعت واکسن و سرم های درمانی دانست و اضافه کرد: در برنامه سوم بنا داریم تجربیات خود را با دنیا به اشتراک بگذاریم وفناوریی که در حوزه صنعت واکسن در کشور وجود ندارد را به کمک کشورهای خارجی به کشور وارد کنیم.
وی تاکید کرد: هدف بعدی ارتقاء دانش فنی تولید واکسن و ورود به حوزه واکسن های نوترکیب است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: قسمتی از فعالیت هایی که توسط موسسه رازی انجام می شود برای برنامه ریزی ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت واکسن و سرم کشور است و بنا داریم موسسه رازی به عنوان واسط میان شرکت های بین المللی و بخش خصوصی عمل کند.
وی افزایش تعاملات بین المللی با شرکت ها و موسسات تحقیقاتی بزرگ دنیا را از مهم ترین اولویت های سازمان تحقیقات برای موسسه رازی برشمرد و افزود: امروز در نتیجه رایزنی با شرکت های موثر در زمینه تولید واکسن، این سند همکاری با شرکتی از کشور کره جنوبی امضا شد.
دکتر زند گفت: در این سند همکاری موسسه رازی به عنوان واسط میان بخش خصوصی و شرکت کره ای نقش ایفا می کند. ضمن اینکه امیدواریم بخش خصوصی با حمایت های موسسه رازی به زودی بتواند زمینه تحول صنعت واکسن را در کشور فراهم کند.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: هدف اصلی این است که موسسه رازی با انتقال تکنولوژی، در راستای تقویت  بخش خصوصی، توانایی و آمادگی لازم را  برای تولید واکسن در این بخش ایجاد کند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

در تداوم پروژه های متعدد تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران: نخستین واکسن mRNA ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان به کودکان بالای ۱۲ سال

جناب نمکی! می گویید «برای تکه تکه شدن روی مین» هستید؛ اما این جان مردم است که به هوا می‌رود!

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر شیر مادر ندارد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها