شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

چهارمین «جایزه دکتر امین» دانشگاه شریف اعطا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11628
یکشنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۵ | 13:48

چهارمین «جایزه دکتر امین» دانشگاه شریف اعطا شد

دکتر محمد قدسی، عضو هیات علمی دانشکده  مهندسی کامپیوتر  دانشگاه شریف به عنوان چهارمین برنده جایزه «یک عمر دستاورد دکتر امین» معرفی شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران،‌ انجمن سوتا (انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر محمد قدسی استاد تمام دانشکده مهندسی کامپیوتر را به دلیل خدمات ازرشمند در دانشگاه صنعتی شریف به عنوان چهارمین برنده ی جایزه یک عمر دستاورد دکتر امین (۲۰۱۶) معرفی کرد. این جایزه توسط دکتر کمالی، نماینده این انجمن ظهر امروز ۱۳ آذرماه با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشکده ی مهندسی کامپیوتر به وی اهدا شد.

دکتر قدسی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۴ از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد خود را در سال ۱۳۵۶ از دانشکده برق و علوم کامپیوتر دانشگاه برکلی در کالیفرنیا اخذ کرد. در سال ۱۳۵۸ به عنوان مربی در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف استخدام شد. در سال ۱۳۶۳ جهت ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در سال ۱۳۶۸ مدرک دکتری خود را از دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گرفت. همان سال به ایران بازگشت و به عنوان استادیار دانشکده ی تازه تأسیس مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف کار خود را دنبال کرد و سمت‌هایی چون ریاست دانشکده، معاونت تحصیلات تکمیلی و مدیر گروه نرم‌افزار دانشکده را عهده‌دار بود. او در سال ۱۳۷۹ به سمت دانشیاری و در سال ۱۳۸۴ به مرتبه استادی در این دانشکده ارتقاء یافت و اکنون نیز در این دانشکده تدریس می‌کند.

دکتر قدسی کتاب های ارزشمند بسیاری را تالیف کرده و طی این سالهای طولانی تدریس در دانشگاه نزدیک به ۲۰۰ پروژه تحقیقاتی تحت نظارت ایشان(در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) انجام گرفته است.

image_gallery

این جایزه به فردی تعلق می گیرد که تمام عمر در جهت اعتلای داشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده و خدمات بسیار ارزنده ای به دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه به عمل آورده است. این جایزه به نام دکتر امین، معمار اصلی سیستم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف نیز شناخته می شود.

برندگان پیشین جایزه یک عمر دستاورد دکتر امین، دکتر سیاوش شهشهانی (۲۰۱۰)، دکتر سعید سهراب پور (۲۰۱۲) و دکتر رضا منصوری (۲۰۱۴) بوده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کشاورزی هوشمندانه با پهپاد گرده‌افشان ایرانی

انتشار مقاله محققان دانشگاه صنعتی شریف در مجله معتبر انجمن فیزیک آمریکا

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها