پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

تقدیر از ۱۶ طرح برگزیده در جشنواره جوان خوارزمی/۱۸ سال برگزاری با ۵۰۰ برگزیده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11614
یکشنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۵ | 13:17

تقدیر از ۱۶ طرح برگزیده در جشنواره جوان خوارزمی/۱۸ سال برگزاری با ۵۰۰ برگزیده

هجدمین جشنواره جوان خوارزمی با معرفی ۱۶ طرح برگزیده ۲۲ آذر ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران علیرضا اللهیاری، دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی در نشست خبری با بیان اینکه این جشنواره هر ساله از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود، گفت: شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعدادهای جوان کشور از اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در هفته پژوهش گفت: فراخوان این دوره از جشنواره در خردادماه امسال اعلام شد و پس از آن طرح‌های ارائه شده به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مکانیزه به دبیرخانه این جشنواره به منظور ارزیابی ارسال شدند.

به گفته وی، در این دوره از جشنواره ۵۲۳ طرح برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارجاع داده شد که در مرحله اول ۲۵ طرح در ۱۶ گروه تخصصی انتخاب و در مرحله دوم داوری نیز ۱۶ طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش‌پژوهان و فناوران این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی، طرح‌های برگزیده  را در گروه‌های برق و کامپیوتر، مکانیک، هنر، معماری و شهرسازی، علوم پایه، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، فناوری‌های شیمیایی، کشاورزی و منابع طبیعی، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، عمران، مکاترونیک، محیط زیست، فناوری نانو، هوافضا و مهندسی صنایع و مدیریت فناوری برشمرد.

وی ادامه داد: از میان ۱۶ طرح برگزیده بخش دانش‌پژوهان و فناوران، هفت طرح در حوزه پژوهش‌های بنیادی شامل فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، علوم پایه، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و محیط زیست بوده است.

اللهیاری با بیان اینکه یک طرح برگزیده در حوزه پژوهش‌های کاربردی، سه طرح در حوزه پژوهش‌های توسعه‌ای و پنج طرح در حوزه ابتکارات بوده است، افزود: دو طرح بخش نوآوری دارای تقاضاهای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خارجی بودند که با مذاکرات صورت گرفته قرار است این طرح‌ها در داخل کشور به محصول برسند.

دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی به حمایت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از طرح‌های برگزیده جشنواره خوارزمی اشاره کرد و ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره اسامی و مشخصات برگزیدگان را به بنیاد ملی نخبگان، سازمان سنجش آموزش پزشکی، برخی صندوق‌های حمایتی، مراکز رشد و پارک‌های فناوری و برخی سازمان‌های صنعتی حامی جشنواره معرفی می‌کند تا مطابق با آیین‌نامه و مقررات امکان بهره‌مندی از تسهیلات و حمایت‌های مادی و معنوی را برای برگزیدگان فراهم شود.

وی با اشاره به جوایز اهداشده به برگزیدگان این جشنواره اظهار کرد: به برگزیدگان این جشنواره علاوه بر اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، گواهینامه کسب رتبه در جشنواره اعطا خواهد شد.

اللهیاری به طرح این سازمان در زمینه ایجاد کانون برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی اشاره کرد و گفت: این کانون در وزارت کشور به عنوان یک تشکل مردم‌نهاد به ثبت رسیده و اقدام به عضوگیری از برگزیدگان این جشنواره کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ نفر از برگزیدگان جشنواره‌های جوان خوارزمی به عضویت این کانون درآمده‌اند، اضافه کرد: در طی ۱۸ سال برگزاری جشنواره جوان خوارزمی، ۵۰۰ نفر برگزیده معرفی شدند که از این تعداد ۲۰۰ نفر به عضویت کانون برگزیدگان درآمده‌اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره های خوارزمی، معرفی و تقدیر شدند/جشنواره بین المللی خوارزمی، امسال، تنها پنج برگزیده داشت

برگزیدگان سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی معرفی و تقدیر شدند

برترین‌های جشنواره‌های بین‌المللی و جوان خوارزمی تقدیر شدند

جايزه دانشمند جوان فرهنگستان جهاني علوم به شیمیدان ایرانی اعطا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها