شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

سطح‌بندی محصولات نمایشگاه هفته پژوهش امسال در یک سامانه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11556
شنبه، ۱۳ آذر، ۱۳۹۵ | 13:25

سطح‌بندی محصولات نمایشگاه هفته پژوهش امسال در یک سامانه

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از سطح‌بندی دستاوردهای پژوهشی و فناوری نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری امسال بر اساس میزان آمادگی آنها خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر ‘وحید احمدی’ روز شنبه در نشستی خبری گفت: سطح آمادگی محصولات نمایشگاه بین یک تا ۹ رتبه‌بندی می‌شوند.
وی افزود: به همین منظور در سامانه ‘ایران تک هاب’ یک بخش را برای سامانه جامع سطح آمادگی فناوری (TRL) جهت ثبت، تصدیق، طبقه بندی، رتبه بندی، تعیین سطح آمادگی و معرفی فناوری ها به سرمایه گذاران و مشتریان اختصاص دادیم.
احمدی خاطرنشان کرد: محصولات مختلف در این سامانه براساس شاخص ها و امتیازاتی که به دست می آورند، شناسه TRL دریافت می کنند که براساس آن، سطح فناوری و همچنین میزان آمادگی آنها برای ورود به صنعت و فرآیند تجاری سازی مشخص می شود.
وی هدف از تعیین سطح فناوری را افزایش سهولت و سرعت دسترسی به اطلاعات فناوران، فناوری ها و سرمایه گذاران و تصدیق و رتبه بندی آنها جهت بهبود و توسعه سرمایه گذاری در حوزه های دانش بنیان عنوان کرد.

رئیس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، برگزاری جشنواره های تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری در سطح ملی، استانی و دانش آموزی، اجرای جشنواره برگزیدگان ایده های برتر، برگزاری مراسم تجلیل از خیران و حامیان پژوهش و فناوری و معرفی استان های برتر در حوزه پژوهش و فناوری با همکاری وزارت کشور را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته پژوهش امسال معرفی کرد.احمدی ضمن مقایسه عملکرد سالهای گذشته هفته پژوهش و فناوری گفت: در هفته پژوهش سال ۹۳، تعداد ۱۸ قرارداد به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال و در هفته پژوهش سال ۹۴ نیز ۲۹ قرارداد به ارزش ۴۱۴ میلیارد ریال منعقد شد و پیش بینی می کنیم بیش از هزار میلیارد ریال قرارداد در هفته پژوهش امسال به امضا برسد.

وی به حضور ۶۰۰ طرح در نمایشگاه هفته پژوهش سال ۹۳ و سه هزار و ۶۱ محصول در نمایشگاه سال گذشته اشاره و پیش بینی کرد در نمایشگاه هفته پژوهش امسال، افزون بر پنج هزار و ۶۰۰ محصول ارائه شود.
معاون وزیرعلوم ادامه داد: در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دو سال گذشته به ترتیب، ۱۴ و ۷۵ کارگاه آموزشی برگزار شد که امسال برای برگزاری ۱۲۰ کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه در هفته ملی پژوهش سالهای ۹۳ و ۹۴ به ترتیب یک و ۱۶ مورد محصول فناورانه رونمایی شد، پیش بینی کرد در نمایشگاه امسال بیش از ۴۰ محصول فناورانه رونمایی شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعلام اسامی روزها و برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱

برترین های پژوهش و فناوری کشور تقدیر شدند

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها