جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

اقدام پسندیده دانشگاه تهران: پژوهش‌های دانشگاه کد بین‌المللی اخلاق می‌گیرند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11365
سه شنبه، ۹ آذر، ۱۳۹۵ | 12:36

اقدام پسندیده دانشگاه تهران: پژوهش‌های دانشگاه کد بین‌المللی اخلاق می‌گیرند

 دبیرخانه کمیته دانشگاهی اخلاق در پژوهش دانشگاه تهران با تشکیل جلسه‌  خود مقرر کرد که کد بین المللی اخلاق پژوهشی به پژوهشگران دانشگاه اعطا شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایراندر این جلسه که با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.، محمد رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته برای دریافت کد بین‌المللی اخلاق پژوهش گفت: از این پس تمامی پژوهش‌های دانشگاه که دارای آزمودنی انسانی یا حیوانی باشند، مطابق فرآیند مندرج در دستورالعمل اعطای کد اخلاق پژوهش، برای دریافت این کد تقاضا و مستندات مربوط را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: پس از طی مراحل مربوط، نهایتا کد IR.UT.REC.۱۳۹۵.۰۰۱ به عنوان «کد اخلاق پژوهش دانشگاه تهران» به متقاضی اعطا می شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد در دانشکده‌ها و مراکزی که پژوهش‌های مرتبط بیشتری دارند، کمیته سازمانی (دانشکده‌ای) مربوط به اعطای کد اخلاق پژوهش تشکیل شود.

کمیته دانشگاهی اخلاق پژوهش دارای ۹ عضو است و با ریاست محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران تشکیل می‌شود و دبیرخانه اعطای کد اخلاق پژوهش نیز در اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت پژوهشی دانشگاه مستقر خواهد بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

راهکار نوین پژوهشگران ایرانی برای تأمین پایدار آب آشامیدنی در مناطق دوردست

«نشان عالی دانش» بر سینه ۱۲ چهره برجسته علمی کشور نشست

جلد دوم فلور مصور پارک ملی گلستان منتشر شد

محققان دانشگاه تهران نشان دادند: سرنوشت قطره‌های استنشاقی در مجاری تنفسی انسان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها