پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

افزایش امنیت و توسعه کاربری‌های عمومی، مهمترین اهداف مرکز ملی فضایی ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11323
یکشنبه، ۷ آذر، ۱۳۹۵ | 13:13

افزایش امنیت و توسعه کاربری‌های عمومی، مهمترین اهداف مرکز ملی فضایی ایران

رییس مرکز ملی فضایی ایران گفت: یکی از مهم ترین اهداف مرکز ملی فضایی برای توسعه کاربری های عمومی فضایی، افزایش امنیت و اقتصاد است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران منوچهر منطقی در خصوص اهداف مرکز ملی فضایی اظهار کرد: هدف ما در راستاری توسعه کاربرهای فضایی، ایجاد امنیت و اقتصاد است و با توجه به اینکه محدودیت بودجه و منابع داریم سعی کرده ایم نگاهی کاملا کاربردی به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: ما به دنبال قطب هایی هستیم که نیازهای مشخص شده را به آن قطب مربوط متصل کنیم، این قطب ها می‌توانند از چند دانشگاه تشکیل شده باشند تا بتوانیم در زمینه آن نیاز، جواب مشخصی از قطب مربوطه بگیریم.

به گفته منطقی، قصد مرکز ملی فضایی ایران این است که مشکلات کشور در دو زمینه امنیت و اقتصاد حل شود که در این راستا مکانیزم هایی را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار ما قرار می دهد؛ مانند استفاده از ارتباطات علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره.

رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به شرکت های دانش‌بنیان، گفت: برای پیاده سازی اهداف کلان می‌توانیم از این شرکتها استفاده کنیم تا اطلاعات علمی ما را به نیازهای مصرف کنندگان تبدیل کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا برگزار می شود

دانشجویان ایرانی، برنده رتبه سوم مسابقات جهانی طراحی جت پیشرفته

پرتاب ماهواره های سنجش از دور ایران تا ۵ سال آینده

ایران، پیشتاز تولید مقالات علمی هوافضا در منطقه

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها