شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

پرفسور احرابی فرد، برنده جایزه دانشمند سال والیبال آمریکا شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:11063
سه شنبه، ۲ آذر، ۱۳۹۵ | 12:33

پرفسور احرابی فرد، برنده جایزه دانشمند سال والیبال آمریکا شد

پرفسور ایرج احرابی فرد، عضو تالار مشاهیر والیبال آمریکا به دلیل تحقیقات ورزشی خود موفق به دریافت جایزه دانشمند سال ۲۰۱۶ فدراسیون والیبال آمریکا شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، استاد ایرانی دانشگاه Northern Iowa که پیش از این از سوی انجمن مربیان والیبال آمریکا به عنوان مربی برتر سال ۲۰۰۰ و دانشمند برتر سال ۲۰۰۲ برگزیده و عضو تالار مشاهیر والیبال آمریکا و تالار مشاهیر ورزشی میسوری ولی انتخاب شده بود به پاس تحقیقات و مقالات برجسته اش در زمینه ورزش والیبال به دریافت این جایزه از سوی فدراسیون والیبال امریکا مفتخر شده است.

دکتر احرابی فرد با اشاره به این که اعطای جوایز سالانه در رشته والیبال از سوی کانون مربیان والیبال آمریکا صورت می گیرد و فدراسیون والیبال آمریکا به ندرت و گاه به گاه اقدام به اعطای جایزه علمی در این رشته می‌کند درباره تحقیقات اخیرش که منجر به کسب این جایزه شده است گفت: تحقیقی که به تازگی با همکاری یک فیزیکدان آمریکایی در
نشریه علمی فدراسیون والیبال آمریکا
(International Journal of Volleyball Research) ارائه کردم در زمینه تاثیر اختلاف فشار هوا در مناطقی با ارتفاع متفاوت از سطح دریا بر عملکرد والیبالیست ها بود که نشان می‌دهد ورزشکاران این رشته در صورت مسابقه دادن در مناطقی با ارتفاع مختلف از سطح دریا در سرویس زدن و دریافت توپ عملکرد متفاوتی دارند و لازم است برای بازی در مناطق مختلف تمرینات خاصی را براساس ارتفاع منطقه از سطح دریا برای انطباق شرایط خود انجام دهند.

وی که با عنوان مربی قرن والیبال آمریکا در ۷۹ سالگی همچنان در سطوح بالای مدیریت والیبال آمریکا فعالیت دارد خاطرنشان کرد: اخیرا استراتژی جدیدی برای دفاع روی تور را هم به فدراسیون والیبال آمریکا ارائه کرده ام که براساس آن چندین نوع دفاع جلوی تیم حریف به نمایش گذاشته می شود و وقتی پاس داده می شود بازیکنان براساس پیش بینی عملکرد تیم حریف تغییر فرم می‌دهند.

این استاد تربیت بدنی و مربی برجسته بین‌المللی خاطرنشان کرد: فصلنامه بین‌المللی تحقیقات والیبال در هر شماره تنها تعداد معدودی مقاله علمی در این رشته را منتشر می کند که به تازگی منتخبی از ۳۰ مقاله برتر این مجله در قالب یک کتاب منتشر شده که هفت مقاله از من در بین آنهاست.

دکتر احرابی فرد که پیش از انقلاب مدتی به عنوان مربی تیم ملی شنا در ایران هم فعالیت داشته تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته تربیت بدنی در سطوح لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در سال‌های ۱۹۶۵، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۵ در دانشگاه های آیووای شمالی و مینسوتا به پایان برده و دارای بیش از ۱۱ کتاب و ده ها مقاله علمی در رشته های مختلف ورزشی است.

وی ضمن تدریس و پژوهش در دانشگاه سالها به عنوان مربی در تیم های مختلف والیبال آمریکا فعالیت کرده و جوایز و نشان‌های علمی و ورزشی متعددی را کسب کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

یک دانشجوی ایرانی از فرودگاه دیترویت آمریکا اخراج شد

تولید نانوداربست‌های استخوانی هیدروژلی در کشور

مقاله محققان ایرانی، اثر برگزیده سمینار جهانی پرینت سه بعدی در آمریکا

بزرگداشت هفته ملی شیمی و روز «مول» در آمریکا

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها