دیده بان علم ایران

شنبه، ۲۰ آذر، ۱۳۹۵ | Saturday, 10 December , 2016

عطر ضدبو، هدیه بیل گیتس به مناسبت روز جهانی توالت

کد خبر: 11061 نسخه قابل پرینت
۰۲ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۳
عطر ضدبو، هدیه بیل گیتس به مناسبت روز جهانی توالت

بیل گیتس، بنیانگذار و مدیر سابق شرکت مایکروسافت برای اولین‌‌بار از عطر جدید برای جلوگیری از استشمام بوهای زننده رونمایی کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، بنیاد بیل و ملیندا گیتس با همکاری گروهی از محققان فعال در تولید عطر و اسانس اقدام به تولید عطری منحصر به کردند که با استشمام آن دیگر هیچ بوی زننده‌ای در بینی تشخیص داده نمی‌شود.

عملکرد عطر جدید به گونه‌ای است که پس از استشمام مستقیما بر سلول‌های گیرنده بویایی در بینی اثر گذاشته و از تشخیص بوهای زننده جلوگیری می‌کند.

این عطر درست مشابه هدفون‌های محافظ ورود امواج صوتی اضافی از محیط به گوش درونی عمل ‌می‌کند؛ بنابراین برای جلوگیری از تشخیص بوهای زننده در بینی عطر جدید را از بدترین بوی زننده موجود تولید کردند و با افزودن مواد اضافی استشمام آن را امکان پذیر کردند.

هدف اصلی بنیاد بیل و ملیندا گیتس از سرمایه‌گذاری در تولید عطر جدید، بهسازی وضعیت سرویس‌های بهداشتی عمومی در کشورهای در حال توسعه برای جذب بیشتر مردم برای استفاده از آنها است.

محققان همچنین برای عطر جدید poop perfume نوعی پادزهر نیز تولید کرده اند که با استشمام آن وضعیت بویایی به حالت اولیه باز می‌گردد.

بیل گیتس در مورد عملکرد عطر جدید عنوان کرد: مواد موجود در این عطر توسط شرکت معروف عطرسازی سوئیسی Firmenich ساخته شده که گیرنده‌های مسئول دریافت بوهای زننده را به سرعت غیرفعال می‌کند.

در بینی انسان بیش از ۳۵۰ گیرنده بویایی وجود دارد که تنها بخش اندکی از آنها قادر به تشخیص بوهای زننده و نامطبوع هستند.

انتهاي پیام

billgates_heade_1479500786

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با دیده‌بان علمی ایران، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود «دیده‌بان علمی ایران» را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
آخرین مطالب
تمامی حقوق این سایت متعلق به «دیده‌بان علمی ایران» است
Copyright © 2016
Designed By Aryan