- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

افزایش درخواست تأسیس انستیتو سلول‌های بنیادی در کشور

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی گفت: باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان برای  راه اندازی انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان شیراز افزایش یابد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران امیر علی حمیدیه در بازدید از انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استان شیراز با پیشنهاد طراحی لوگو برای این انستیتو گفت: پس از مشخص شدن سه قطب شمال، جنوب و مرکز کشور درخواست ها به منظور برپایی انستیتو در استان های مخلف افزایش یافته است. از این رو با مشارکت شرکت های دانش بنیان در استان ها میتوانیم به صورت گستره تری فعالیت کنیم.

حمیدیه در ادامه همچنین پیشنهاد ساخت آیزولیتور توسط شرکت دانش بنیان در استان شیراز را داد و گفت: دستیابی به این تکنولوژی در ایران بسیار ارزشمند است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی معاونت علمی وجود تیم دانشجویی بسیار فعال را از جمله نکات مثبت استان شیراز خواند و گفت: راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح کشور از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا در استان فارس نیز این پژوهشسرای دانش آموزی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت:  همکاری دانشجویان و دانش آموزان در ستاد توسعه توسعه علوم و فناوریهای سلول بنیادی و پزشکی باز ساختی بسیار ارزشمند است.

سید حسن میرخانی قائم مقام معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر حمایت های دریافتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اجرای طرح های پژوهشی مصوب و یا در حال تصویب و پژوهش طرح های محصول محور و کارآزمایی بالینی جدید در حوزه پزشکی بازساختی از اهداف این انستیو است.

در ادامه آذری ریاست انستیتو استان شیراز با اشاره به مهمترین اولویت های در پیش گرفته بیان کرد: : افزایش سطح سلامت جامعه، هدایت و اجرای کارآزمایی های بالینی مرتبط با حوزه سلول های بنیادی، مشاوره، هدایت و اجرای پروژه های مراکز و دانشکده ها در راستای اولویت های کشور از دیگر اهداف این انستیتو است.

وی در ادامه همگرایی علوم پایه و بالینی، توسعه کاربردی کلینیکی سلول درمانی با استفاده از مدل های حیوانی و فازهای پیش کلینیکال و استمرار حمایت از پژوهش در این حیطه و همچنین ایجاد شبکه مجازی را از جمله رسالت های این انستیتو برشمرد.


انتهای پیام