جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

موفقیت مرحله اول جراحی پیچیده بازسازی صورت در بیمارستان طالقانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10792
چهارشنبه، ۲۶ آبان، ۱۳۹۵ | 12:56

موفقیت مرحله اول جراحی پیچیده بازسازی صورت در بیمارستان طالقانی

عمل جراحی پیچیده بازسازی صورت با استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش جراحی دهان، فک و صورت بیمارستان طالقانی انجام شد

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این عمل جراحی که ۱۶ آبان ماه طی ۱۲ ساعت، انجام شده دکتر حامد محمدی، متخصص جراحی فک و صورت و فوق تخصص جراحی انکولوژیومیکرو واسکولار سر و گردن از Worcestershire Acute Hospital انگلستان، دکتر حسین بهنیا، استاد گروه جراحی دهان، فک و صورت دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان طالقانی، دستیاران جراحی دهان، فک و صورت، گوش و حلق و بینی و ارتوپدی همکاری داشتند و از دو تکنولوژی به روز دنیا استفاده شد.

دکتر حسین بهنیا، مدیر گروه جراحی فک و صورت در این مورد گفت: بیمار مردی ۶۲ ساله بود که سال ۹۲ به وسیله اسلحه گرم در یک سانحه، نسوج گردن، فک پایین، زبان، فک بالا و بینی وی از بین رفته بود. عمل جراحی بازسازی صورت بیمار به صورت چند مرحله ای انجام خواهد شد که در حال حاضر مرحله اول بازسازی در ناحیه فک پایین و نسوج نرم از دست رفته گردن و کف دهان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدا با استفاده از سی تی اسکن سه بعدی بازسازی آناتومیکی به طور دقیق صورت گرفته است و توسط کارخانه تولید کننده پیچ و پلاک، یک پلاک اختصاصی از جنس تایتانیوم ریخته شده است. همچنین با استفاده از سی تی اسکن سه بعدی استخوان پا، یک الگو برای اندازه دقیق آناتومیکی استخوان مورد نیاز تهیه گردید و به وسیله این الگو ، استخوان فیبولا به همراه نسوج نرم اطراف و عروق مربوطه برداشته شد و به محل Defectاستخوان فک منتقل شد و با پیچ به پلاک تهیه شده ثابت شد و بلافاصله آناستوموز شریانی و وریدی به عروق گردن انجام شد.
۵۷۳۸۶۵۰۲

بهنیا تصریح کرد: فناوری دیگر، استفاده از داپلر بوده است که با اتصال مستقیم داپلر به شریان در محل آناستوموز، مانیتورینگ دقیق تر انجام می شود و مشکلات احتمالی در عروق سریعتر تشخیص داده خواهد شد و در نتیجه برای رفع اختلال ایجاد شده بدون فوت وقت اقدام می گردد. این تکنولوژی در افزایش شانس موفقیت مؤثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: حال عمومی بیمار در حال حاضر مساعد است و با مشکل خاصی مواجه نشده و مراحل بعدی جراحی در چند ماه آینده انجام خواهد شد.

بهنیا در پایان از همکاری دکتر اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد جعفر اقبال رئیس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد علیزاده رئیس بیمارستان طالقانی ، دکتر بهمن مالک رئیس اتاق عمل، دکتر وثوقیان پزشک بیهوشی بیمار، گروه گوش وحلق و بینی، گروه بیهوشی، گروه ارتوپدی، محمد عبدالحسینی سرپرستار اتاق عمل و پرسنل اتاق عمل، قدردانی کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

موفقیت جراحان ایرانی در بازسازی فک و صورت گلوله خورده

توسط محققان ایرانی ابداع شد: روش نوین درمان تومورهای بدخیم مغزی

انجام نخستین جراحی سرطان پستان با فناوری مواد غیرپرتوزا در مشهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها