سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ستاری مطرح کرد: غفلت ۲۰ ساله از توسعه فناوری‌های هوافضا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10778
چهارشنبه، ۲۶ آبان، ۱۳۹۵ | 11:45

ستاری مطرح کرد: غفلت ۲۰ ساله از توسعه فناوری‌های هوافضا

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اذعان به غفلت ۲۰ ساله از توسعه فناوری‌های هوا فضا در کشور اما آن را از رویکردهای مهم دولت یازدهم دانست.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سورنا ستاری روز چهارشنبه در همایش بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در کیش با اشاره به اینکه در ۲۰ سال گذشته شاهد غفلت هایی در توسعه فناوری های هوا و فضا در کشور بودیم، گفت: با حمایت از بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان به دنبال گسترش کمی و کیفی این بخش هستیم.

وی ادامه داد: هر طرح فناوری و مشترک با کشورهای خارجی در حوزه های دانش بنیان در حوزه صنایع هوایی و هوانوردی حمایت می‌شود و افزایش مشارکت بخشی خصوصی مهمترین رویکرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ستاری تاکیدکرد: باید سهم فناوری های هوایی در حوزه های پهپاد، تشخیص، شناسایی و هواشناسی و پایش محیط زیست در زندگی مردم افزایش یابد و در سه سال گذشته شاهد اتفاق های خوبی در این بخش بودیم.
معاون علمی فناوری رئیس جمهوری گفت: نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران به ظرفیت خوبی برای ارائه توانمندی های کشورمان در این بخش تبدیل شده است و برخی اقدامها و ارتباطات مشترک و کمیسیون فنی با روسیه موجب توسعه این فناوری می شود.
این نمایشگاه تا ۲۹ آبان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

رونمایی از یک محصول نانویی با کاربردهای بهداشتی، پزشکی و غذایی

رونمایی از هفت محصول فناورانه در حوزه سلامت

خانه استارتاپ اهواز افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها