پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

معرفی هیبرید جدید ماهی خاویاری به آبزی پروری کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10720
سه شنبه، ۲۵ آبان، ۱۳۹۵ | 13:30

معرفی هیبرید جدید ماهی خاویاری به آبزی پروری کشور

در سال جاری بیش از ۱۴ هزار قطعه بچه ماهی هیبرید بستر (Bester) در اوزان بالای ۲۰ گرم تولید و به مزارع پرورشی ماهیان خاویاری بخش خصوصی در بیش از هفت استان کشور واگذار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، انستیتو تحقیقات بین المللی ماهیان خاویاری دریای خزر که مجری تمام برنامه های راهبردی و عملیاتی مرتبط با ماهیان خاویاری در کشور است براساس بند ۷ مصوبات کمیسیون عالی مدیریت و بهره برداری از ذخایر ماهیان دریای خزر در راستای ایجاد تنوع گونه ای و گونه های زود بازده اقتصادی به معرفی گونه های جدید اقتصادی و پرورشی ماهیان خاویاری و تامین بچه ماهی برای بخش خصوصی اقدام کرده است.

در این ارتباط این انستیتوی زیرمجموعه موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بهره گیری از دانش محققان و تکنسین های کارآزموده در سال جاری بیش از ۱۴ هزار قطعه بچه ماهی هیبرید بِستر(Bester)در اوزان بالای ۲۰ گرم تولید و با هماهنگی و مجوز کتبی سازمان شیلات نسبت به تامین بچه ماهی خاویاری با بازدهی گوشت و خاویار بالا به مزارع پرورشی ماهیان خاویاری بخش خصوصی در هفت استان کرمان، فارس، کرمانشاه، قزوین، تهران، مازندران و گیلان قرار داده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیت اللهی هشدار داد: تشدید خطر فرونشست در شهرهای ساحلی شمال با کاهش سطح آب دریای خزر

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می کند: هشت کارگاه آموزشی علوم دریایی در هفته پژوهش

گزارش ۲۰۱۹ «شمارش معکوس اثرات تغییرات اقلیمی بر سلامت» مجله «لنست» هشدار داد: متولدان امروز به سوی آینده ای هولناک می روند

رییس سازمان زمین شناسی خبر داد: احتمال وقوع سونامی در آب های شمال کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها