پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

۱۸ آذرماه، روز فیزیک امسال

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10701
سه شنبه، ۲۵ آبان، ۱۳۹۵ | 12:16

۱۸ آذرماه، روز فیزیک امسال

شاخه دانشجویی انجمن فیزیک ایران با همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی فیزیک دانشگاه‌ها و کمیسیون ملی یونسکو، مراسم روز فیزیک ۱۳۹۵ را پنجشنبه ۱۸ آذرماه برگزار می‌کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، تا کنون هفت دانشگاه سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، کردستان، نیشابور و یزد برای برگزاری این روز اعلام آمادگی کردند، که امید می‌رود مانند سال گذشته، دانشگاه‌های بیشتری از برگزاری این روز استقبال کنند.

این طرح از برنامه‌ی “Open Day” که در دانشگاه‌های معتبر دنیا برگزار می‌شود، الهام گرفته شده و مخاطب آن عموم مردم به‌ ویژه دانش‌آموزان سال‌های آخر دبیرستان و دانشجویان هستند و هدف آن آشنایی عینی با رشته فیزیک و فعالیتهایی است که در یک محیط دانشگاهی در حوزه فیزیک انجام می شود.

برنامه «روز فیزیک» شامل سخنرانی کوتاه، مسابقه و طرح پرسش، بازدید از آزمایشگاه‌های پژوهشی و آموزشی پیشرفته و فیزیک سراهاست.

برنامه روز فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان که به انجمن فیزیک ایران ارائه شده شامل دو بخش سخنرانی‌های علمی کوتاه و جذاب در زمینه فیزیک پزشکی، پلاسما، ابررسانایی و شتابدهنده‌ها، در نوبت صبح و بازدید از آزمایشگاه‌های پژوهشی و آموزشی، انجام آزمایش‌های عملی در زمینه‌های مختلف فیزیک مانند پرتاب موشک آبی، اپتیک، الکتریسته، مغناطیس، صوت، حرارت، درنوبت بعدازظهر است.

مهلت ثبت نام برای روز فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان ۵ آذرماه است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

برنده دوازدهمین جایزه عليمحمدی در رشته فیزیک معرفی شد

مقاله پژوهشگران ایرانی در فهرست شایسته‌ تقدیر «بنیاد پژوهش در گرانش»

انتشار كتاب فیزیکدان ایرانی در زمینه «فیزیک سیاه‌چاله‌ها» توسط «اشپرینگر»

حل مساله چالشی چند ده ساله توسط پژوهشگران ایرانی/تولید نسل جدیدی از مواد مرکب پیشرفته با کشف فیزیکدانان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها