- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزاری ششمین رقابت بین‌المللی رباتیک در دانشگاه امیرکبیر

ششمین جشنواره بین‌المللی ربایتک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از روز شنبه ۱۱ آذر با همکاری فدراسیون جهانی «فیرا»  با حضور ۱۴۵ تیم در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ششمین جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک ربات‌های انسان نما در قالب ۸ لیگ دانشجویی و دانش آموزی برگزار خواهد شد.

تیم‌های شرکت کننده در این مسابقه در بخش‌های «المپیک ربات‌های انسان نما» در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی، «مین یاب»، «پرنده، کار»، «مسیریاب پیشرفته» ویژه دانشجویان غیرایرانی و «مسیریاب دانش آموزی» برای دانش آموزان ایرانی و غیر ایرانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۹۳ تیم از کشورهای ایران، کانادا، آلمان، تایوان، افغانستان، لبنان، عراق و سوریه موفق به انجام ثبت نام اولیه در لیگ‌های این جشنواره شدند که با بررسی مستندات فنی تیم‌ها، کمیته‌های فنی لیگ‌های مختلف، تعداد ۱۴۵تیم واجد شرایط برای حضور در این مسابقات شناخته شدند.

سروش صادق نژاد، دبیر ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره، افزود: برای دومین سال متوالی این مسابقات با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری این فدراسیون بتوانیم روح علم و تکنولوژی را به میان عامه مردم و نسل جوان منتقل کنیم.

وی برگزاری این مسابقات را در راستای امضای تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) دانست و خاطرنشان کرد: طبق این تفاهم نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرا کننده اهداف و برنامه‌های این فدراسیون در ایران در راستای تشویق دانش آموزان و دانشجویان به حوزه رباتیک و برگزاری مسابقات رباتیک خواهد بود.

صادق نژاد اضافه کرد: : مطابق با برنامه‌ریزی انجام شده این جشنواره در روز شنبه ۱۱ آذر ماه آغاز خواهد شد و در روز دوشنبه ۱۵ آذر ماه ادامه دارد.

وی برگزاری آئین افتتاحیه و مسابقات مقدماتی را نیز از جمله مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در روز ۱۳ آذرماه برشمرده که با حضور مقامات عالی کشور انجام خواهد پذیرفت.

با پایان برگزاری مسابقات مقدماتی در روز ۱۴ آذر ماه، در روز ۱۵ آذر ماه مسابقات نیمه نهایی و فینال نیز برگزار خواهد شد و در انتها نیز با برگزاری مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها تقدیر به عمل خواهد آمد.