- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

مانور رقابتی شناورهای هوشمند دانشجویان در هفته آینده

چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری در بخش دانشجویی هفته آینده در دانشگاه شریف برگزار می شود.
به گزارش دیده بان علم ایران این مسابقه با هدف تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی کشور در قالب رقابت تیم‌های دانشجویی طی روزهای ۱۷ تا ۱۹ آبان ماه در باغ موزه ی دفاع مقدس برگزار می‌شود.
چهارمین دوره ی مسابقات ملی شناورهای هوشمند که بطور دوسالانه و در دو بخش طراحی شناور و عملکرد آن برگزار می شود، در آبان ماه ۹۵ با توجه به تجارب حاصل در سه دوره گذشته، توسط دانشگاه صنعتی شریف آماده برگزاری است.
فراخوان چهارمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در آذرماه ۱۳۹۴ اعلام شده و کمیته های فنی و اجرایی متشکل از فارغ التحصیلان و دانشجویان مجرب دانشگاههای معتبر کشور در حوزه صنایع دریایی با استفاده از تجربیات سه دوره قبل فعالیت خود را آغاز کرده اند.
معرفی صنایع دریایی و توسعه فرهنگ دریایی، ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با امور مهندسی، اشاعه اخلاق کار تیمی و تقویت بنیه خلاقیت و نوآوری دانشجویان از جمله مهمترین اهدافی است که در این مسابقه دنبال خواهد شد.
در مرحله  نهایی(عملی) شناورهای ساخته شده پس از کنترل، آماده شرکت در مسابقه خواهند شد. مرحله عملی شامل دو ماده مانور با کنترل از راه دور و مانور از طریق هوشمند سازی شناور خواهد بود. نتایج ثبت شده توسط هیأت داوری به طور زنده بروز رسانی شده و برای تمام حاضران در صحن مسابقه قابل مشاهده خواهد بود.
با بررسی نتایج بدست آمده از سه ماده طراحی، عملکرد و قابلیت خاص شناور، تیم های برگزیده انتخاب شده و طی مراسمی، ضمن تقدیر و تشکر، جوایز نفیسی به آن ها اعطا خواهد شد.
بر اساس اعلام دانشگاه شریف، پس از انتشار فراخوان چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند، حدود ۳۰ تیم از سراسر ایران و از دانشگاه های مختلف در این مسابقات شرکت کرده‌اند.
مرحله نهایی چهارمین دوره مسابقه ی شناورهای هوشمند طی روزهای ۱۷تا ۱۹ آبان ماه سال جاری در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد .
انتهای پیام