- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزاری کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست‌پزشکی در دانشگاه امیرکبیر

کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی ایران پس از برگزاری ۲۲ دوره در سطح ملی، برای اولین بار به صورت بین المللی در آذرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران دبیرعلمی بیست و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران، برگزاري اين كنفرانس در سطح بین المللی را موجب حضور راحت تر و کم هزینه تر دانشجویان و استادان ایرانی در رویدادهای تخصصی برشمرد و گفت: اجرای این همایش ها موقعیت مناسبی برای تبادل نظر محققان و دانشجویان ایرانی و خارجی به شمار می آید و از آنجا که معمولا هسته اولیه فعالیت های تیمی تحقیقاتی در اینگونه رویدادها شکل می گیرد می توان انتظار داشت بعد از برگزاری کنفرانس، همکاری های جدید بین المللی در حوزه مهندسی زیست پزشکی بنا شود.


دکتر “فرزاد توحیدخواه” شمار مقالات ارسالی به دبیرخانه بیست و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران را حدود ۱۷۰ مقاله ذکر کرد و گفت: هیات داوران از میان آثار ارسالی، تعداد ۱۰۵ مقاله را برگزید که دو سوم آنها به صورت شفاهی و یک سوم نیز به صورت پوستر در روزهای برگزاری کنفرانس ارائه خواهد شد.


وی از برگزاری حداقل ۱۰ کارگاه آموزشی متنوع در این کنفرانس خبر داد و گفت: این کارگاه ها با حضور استادان مطرح در مباحث مختلفی همچون ترکیب الکتریکی مغز و علوم شناختی، بایومکانیک، مدیریت تجهیزات پزشکی، آشنایی با دستگاه های کم تهاجمی تشخیصی و جراحی تدارک یافته است که روز سوم آذرماه شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: افتتاحیه این کنفرانس، روز چهارم آذرماه برگزار می شود و ارائه سخنرانی ها و مقالات برتر نیز طی روزهای چهارم و پنجم آذرماه صورت خواهد گرفت.
به گفته وي، مقالات اين كنفرانس به دو زبان فارسي و انگليسي مورد پذيرش قرار گرفته است و مقالات برگزيده در دو مجله معتبر ISC به چاپ خواهد رسيد.


محورهای اصلی بیست و سومین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران شامل پردازش سیگنال های حیاتی، پردازش تصاویر پزشکی، مدلسازی سامانه های زیستی، اندازه گیری زیستی، مهندسی بالینی، انفورماتیک زیستی و پزشکی از راه دور، بیومکانیک سیالات زیستی، رباتیک، مهندسی قلبی و تنفسی، مهندسی عصب و توانبخشی، بیومکانیک ورزش، مهندسی بیومواد، مهندسی بافت و پزشکی بازساختی، مهندسی سلولی و مولکولی، نانومواد، مهندسی سامانه های دارویی، مهندسی زیست شیمی و دیگر زمینه های مرتبط با مهندسی پزشکی خواهد بود.


این کنفرانس به همت دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با هدایت انجمن مهندسی پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام