پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

تولید نیمه‌هادی‌های غیرخطی در کشور بومی‌سازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10179
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 13:15

تولید نیمه‌هادی‌های غیرخطی در کشور بومی‌سازی شد

فناوران کشور موفق به انتقال دانش تولید نیمه‌هادی‌های غیر خطی مورد نیاز صنعت برق شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمدعلی یگانه دوست مدیر عامل شرکت تولید کننده نیمه‌هادی‌های غیرخطی گفت: بر اساس ضرورت کسب دانش فنی این محصول و بومی‌ساز آن،‌ این شرکت توانست با یک شرکت فرانسوی شناخته شده در حوزه نیمه‌هادی‌ها دانش فني ساخت برق‌گير را انتقال دهد.
وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد تمامی موارد مربوط به انتقال دانش فنی از چيدمان تجهيزات تا انتخاب تجهيزات و معرفي سازندگان آنها بر اساس ظرفيت، قابليت و مطابقت هر تجهيز با فرآيند پيشنهادي توليد و همچنین تدوين فناوری توليد و نیز استانداردها انتقال یافته تا توانمندی تولید آن در داخل کشور کسب شود.

این فعال فناور به توانمندی ساخت عایق‌های برق‌گیر کارامد با تکیه به خواص نیمه‌هادی‌ها گفت: وریستور اکسید روی نوعی مقاومت غیر خطی قابل کنترل با ولتاژ محسوب می‌شود و از آنجایی که مشخصه جریان ولتاژی این نوع نیمه هادی ها بسیار غیر خطی است، از آن‌ها برای محافظت ( عایق بندی ) تجهیزات شبکه الکتریکی در مقابل خطرات موج ضربه ( ناشی از صاعقه یا کلید زنی ) استفاده گسترده‌ای می‌شود.
یگانه‌دوست، تولید برق‌گیرهای پلیمری را یکی دیگر از توانمندی‌های این شرکت فناور عنوان کرد و افزود: برق‌گیرهای پلیمری دارای مزایای متعددی نسبت به دیگر برق‌گیرها هستند از جمله آن‌که به دلیل سیلیکون در مقره حرارت را به خوبی با محیط تبادل می‌کنند و با انعطاف‌پذیری خود، در برابر انواع تنش و ضربه مقاومت بالایی دارد.

وی ادامه داد: برق‌گیرهای پلیمری می‌توانند در الیت‌های مختلفی نصب شوند و با نفوذناپذیری خود در برابر رطوبت و آب‌گریزی، جریان آب بر کارکرد آن‌ها تاثیری ندارد.
انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

کسب دانش فني تولید قطعات و اجراي جوش‌هاي تخصصی مهندسي

۱۴ دانش فنی جديد پژوهشگاه صنعت نفت ارائه می شود

ساخت میکروچیپ تشخیص بیماری‌های ژنتیکی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها