جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

معرفی دستاورد عملیاتی یکساله محققان در هفته پژوهش امسال

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10172
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 12:55

معرفی دستاورد عملیاتی یکساله محققان در هفته پژوهش امسال

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور در هفته پژوهش و فناوری و استقبال مناسب جامعه هنری از حوزه پژوهش و فناوری گفت: در هفته پژوهش سال جاری مسابقه مستند و انیمیشن نیز برگزار خواهیم کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی در نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با تاکید بر اینکه در برگزاری هفته‌های پژوهش تلاش بر این بوده است که برنامه‌های این هفته از فرآیندهای تشویقی به سمت فرآیندهای عملیاتی حرکت کند، ادامه داد: ما همواره عادت داریم که در چنین برنامه‌هایی تقدیر و تشکر صورت گیرد ولی در هفته پژوهش باید محصول یک‌ساله محققان در سراسر کشور جمع‌آوری و به جامعه معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری هفته پژوهش باید منجر به همگرایی بیشتر میان دستگاه‌ها شود، خاطرنشان کرد: این همگرایی‌ها به عنوان نتایج دستاوردهای هفته پژوهش خواهد بود که باید براساس آن گام برداریم و ما در طول این سه سال نیز این مسیر را طی کرده‌ایم.

احمدی یکی از دستاوردهای برگزاری هفته پژوهش را مدیریت‌های استانی نام برد و اظهار کرد: ما اعتقاد داریم که اگر صرفاً دانشگاه‌ها درگیر هفته پژوهش شوند میزان اثرگذاری آنها محدود خواهد شد. از این رو در تلاش هستیم تا برنامه‌های استانی هفته پژوهش با مدیریت‌های کلان کشور اجرایی شود.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه پژوهش منحصر به دانشگاه‌ها نیست، یادآور شد: پژوهش باید در استان‌ها عملیاتی شود و در این راستا مدیریت‌های کلان استانی نیز باید با تقویت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی فعالیت‌های خود را گسترش دهند که خوشبختانه در اغلب استان‌ها شاهد تقویت این فرهنگ هستیم.

وی با تاکید بر تعمیق فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح کشور افزود: این امر میسر نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی درست مدیران؛ چرا که اگر مدیران این تفکر را نداشته باشند که با فناوری می‌توان مسائل را حل کنند، مشکلات بر جای خود باقی می‌ماند.

احمدی با اشاره به برگزاری فن‌بازار در هفته پژوهش تاکید کرد: دستگاه‌ها در کنار عرضه محصولات فناورانه خود در نمایشگاه باید نیازمندی‌ها را نیز ارائه دهند تا به این ترتیب برای صنعتگران و پژوهشگران و اساتید جاذبه‌ بازدید از این فن‌بازار فراهم کنند.

وی به برگزاری نمایشگاه عکس و کاریکاتور در حوزه پژوهش و فناوری اشاره کرد و با تاکید بر استقبال مناسب جامعه هنری از حوزه پژوهش و فناوری افزود: در سال جاری نیز مسابقه مستند و انیمیشن برگزاری خواهیم کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با استفاده از این اقدامات می‌توان رکود فرهنگی را با بسیج هنری از بین برد و این امر تنها با انجام کارهای سفارشی میسر نخواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعلام اسامی روزها و برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱

برترین های پژوهش و فناوری کشور تقدیر شدند

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

آغاز «هفته پژوهش و فناوری» امسال از ۲۳ آذرماه/ برنامه های وزارت علوم در بزرگداشت هفته پژوهش

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها