پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

هفت پروژه کلان ایران در پایش فضایی محصولات کشاورزی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10156
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 12:04

هفت پروژه کلان ایران در پایش فضایی محصولات کشاورزی

معاون سازمان فضایی ایران از تعریف ۷ پروژه کلان در حوزه فناوری سنجش از دور برای پایش محصولات کشاورزی با دقت بالا خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمد همایون صدر گفت: تا پایان سال این پروژه‌ها را برای اجرا به بخش خصوصی و دانشگاهی واگذار می‌کنیم تا با همکاری این دو بخش بتوان سالانه به پایش محصولات کشاورزی با دقت بالا پرداخت.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری سازمان فضایی ایران با وزارت جهاد کشاورزی برای پروژه پایش محصولات کشاورزی با استفاده از فناوریهای سنجش از دور ادامه داد: این پروژه تا پایان سال، با همکاری بخش خصوصی و متخصصان دانشگاههای کشور، در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

صدر با بیان این که در قالب تفاهم نامه، پروژه‌هایی مربوط به خشکسالی، افت سطح آب دریاچه های کشور و دیگر موارد زیست محیطی تعریف شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح با چندین دانشکده و وزارت جهاد کشاورزی، وارد مذاکره شدیم، در عین حال توان بخش خصوصی را هم بررسی کردیم. این پروژه هم اکنون به صورت آزمایشی در چهار استان شروع شده و قرار است با اتمام فاز آزمایشی، کار به بخش خصوصی و متخصصان دانشگاهی واگذار شود.

معاون سازمان فضایی ایران افزود: محصولات کشاورزی در این مرحله گندم و جو خواهد بود و از زمان کاشت تا برداشت تحت نظر قرار گرفته، سپس با کمک تصاویر ماهواره‌ای سنجش از دور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی اطلاعات استخراج می شود. از آنجایی که آمارهایی که در سایت های جهانی در زمینه محصولات کشاورزی ارایه می شود، تقریبی است، به کارگیری فناوری سنجش از دور، دقت اطلاعات را بالا خواهد برد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

شورای عالی فضایی پس از یک سال تشکیل جلسه می دهد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها