پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

شعار و عناوین هفته پژوهش امسال کاملا رنگ فناوری گرفت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10152
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 11:49

شعار و عناوین هفته پژوهش امسال کاملا رنگ فناوری گرفت

دبير ستاد ملي پژوهش و فناوري ، شعار و عناوين هفته ملي پژوهش و فناوري سال ۱۳۹۵ را اعلام كرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دكتر جلال بختياري در نشست استاني ستاد ملي پژوهش و فناوري،  با اعلام اين كه هفته ملي پژوهش و فناوري سال جاري از  ۲۱آ الي ۲۸ آذرماه برگزار مي شود گفت: شعار تصويب شده براي برنامه هاي اين هفته در سال ۱۳۹۵ را “پژوهش  تقاضا محور و تجاري سازي؛ فناوري زيربناي اقتصاد مقاومتي ”  است.
دكتر بختياري افزود: روز يكشنبه ۲۱ آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري و مدرسه، روز دوشنبه ۲۲آذرماه با عنوان ايده هاي برتر و سرمايه ملي، روز سه شنبه ۲۳ آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري و صنعت، روز چهارشنبه ۲۴آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري و  دانشگاه كارآفرين، روز پنچشنبه ۲۵آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري و حاميان پژوهش ،روز جمعه ۲۶آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري و  اقتدار ملي و روز شنبه ۲۷ آذرماه پژوهش ، فناوري و وحدت حوزه و دانشگاه و روز يكشنبه ۲۸آذرماه با عنوان پژوهش ، فناوري اقدام و عمل نامگذاري شده است.
تمركز بر نياز دستگاه‌هاي اجرايي ، اولويت برنامه‌هاي هفته پژوهش و فناوري سال ۱۳۹۵
دكتر  بختياري در ادامه با اشاره به اينكه  با مسئولان تمامي دستگاههاي اجرايي نشست هاي مستقلي برگزار شد گفت: در خصوص حضور موثر دستگاههاي اجرايي  در برنامه هاي هفته پژوهش و فناوري به ويژه اعلام نيازهاي پژوهش و فناوري هماهنگي شده است.
وي افزود: از جمله تغييرات پيش بيني شده براي هفته پژوهش و فناوري سال ۱۳۹۵، حضور شركت هاي دانش بنيان اروپايي و آسيايي با مديريت يك شركت آلماني براي ارائه محصولات فناورانه در نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري است.
دبير ستاد ملي هفته پژوهش و فناوري اظهار داشت: در تمامي برنامه هاي هفته پژوهش و فناوري حداقل تا ۲۰ درصد ارتقاي كيفي صورت گرفته است تا  بتوانيم از حضور فناوران، پژوهشگران و دانشگاهيان در برنامه هاي اين هفته بيشترين بهره وري را شاهد باشيم.
وي با قدرداني از اقدامات وزارت كشور و استانداريهاي سراسر كشور  به علت حضور جدي در برنامه هاي  هفته پژوهش و فناوري استاني گفت: آيين نامه ها و بخشنامه هاي لازم براي ايجاد وحدت رويه و  تقويت هماهنگي برنامه هاي استاني با برنامه هاي ملي صادر شده است و اين برنامه ها با شعار” پژوهش  تقاضا محور و تجاري سازي فناوري؛ زيربناي اقتصاد مقاومتي ” از روز ۱۴ آذرماه در استانهاي كشور و با مديريت و نظارت استانداران برگزار مي شود.
دكتر بختياري ترويج فرهنگ  پژوهش و فناوري در همه استانها، تشويق و ترغيب پژوهشگران و فناوران استانها، برگزاري ارتباط سازنده با بخش هاي صنعت در استانها،بستر سازي براي تجاري سازي پژوهش هاي استاني ، ارزيابي فعاليت هاي پژوهش و فناوري دانشگاهها، مراكز آموزش عالي و پژوهشي و فناوري و افزايش توجه مديران استاني به مقوله پژوهش و فناوري را از جمله اهداف برگزاري جشنواره” پژوهش و فناوري استاني” در كشور اعلام كرد.
نشست استاني ستاد ملي پژوهش و فناوري با حضور دكتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم و  رئيس ستاد ملي پژوهش و فناوري ، دكتر افتخاري رئيس مركز مطالعات راهبردي و آموزش وزارت كشور و نمايندگان استانداري هاي سراسر كشور برگزار شد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری برگزار شد/ تقدیر از ۱۶ پژوهشگر و چهار فناور برتر کشور

تعطیلی ناگهانی نمایشگاه هفته پژوهش یک روز قبل از زمان اعلام شده!/گزارش خبری – تصویری دیده بان از سرگردانی بازدیدکنندگان و غرفه داران در سرمای نمایشگاه

برگزیدگان پژوهش و فن آوری در هجدهمین جشنواره پژوهشی ابوریحان معرفی می شوند

بوسه‌ای بر همه رنج‌ها و شایستگی‌های پژوهش ایران: از تلخی پول خردهای داعیه‌داران تا مدیریت زمین‌های سوخته!

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها