چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

تهیه نقشه‌های یک پنجاه ‌هزارم زمین‌شناسی لرستان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10127
سه شنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۵ | 10:35

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدن لرستان از تهیه نقشه‌های یک پنجاه‌هزارم بررسی زمین‌شناسی اقتصادی و زیست محیطی استان خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مهندس احدالله فاضلی فعالیت‌های اکتشافی را برای پیشبرد برنامه اقتصاد مقاومتی مهم توصیف کرد و گفت: تقریباً نسبت به زمان‌بندی که داشتیم به طور مطلوب پیش رفته‌ایم و کارهای خوبی در این راستا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سامانه نیپا عنوان پروژه اکتشاف مواد معدنی استان بوده و یکی از زیربخش‌های آن شناسایی زون‌های دارای ماده معدنی و تهیه نقشه پهنه‌بندی آنهاست.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی لرستان با بیان این‌که پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی و تهیه نقشه پهنه‌بندی محدوده هر زون از زیربخش‌های این طرح است، گفت: این طرح تا به حال سه گزارش و خروجی داشته که شامل بررسی زمین‌شناسی اقتصادی و زیست‌محیطی برگه یک پنجاه هزارم مناطق سراب دوره، رحمانشاهی و فیروزآباد بوده است.

فاضلی با اشاره به این‌که این طرح‌ها در بحث مواد معدنی و مسائل زیست‌محیطی کاربرد دارند، تصریح کرد: این طرح‌ها در حال نهایی شدن است و در مرحله خروجی کار بوده که باید به کمیته معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اطلاع دهیم.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر کمال‌الدین بازرگانی، استاد برجسته زمین‌شناسی اقتصادی درگذشت

دکتر مر، رییس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم شد

برگزاری همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین در تهران

سازمان زمین شناسی اعلام کرد: فرونشست وسیع دشت‌های کرج و هشتگرد با نرخ ۷ سانتی متر در سال

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها