جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما توسط محققان «رازی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10072
دوشنبه، ۱۰ آبان، ۱۳۹۵ | 12:07

تولید واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما توسط محققان «رازی»

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به قدرت ایمنی زایی بالای واکسن نیوکاسل مقاوم به گرمای موسسه  تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از نیاز این سازمان به ۵۰ میلیون دز  این واکسن خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مهدی خلج در بازدید از غرفه موسسه رازی در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور تهران اظهار کرد: واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما از تولیدات تازه و ارزشمند موسسه رازی است.

وی با اشاره به ویژگی مقاوم به گرما بودن این واکسن یادآور شد: واکسنی که در گذشته تولید می‌شد باید حتما  با حفظ زنجیره سرد در طیور بومی به مصرف می رسید اما با توجه به مقاومت واکسن جدید در برابر گرما و حرارت، می توان آن را با خوراک آب در طیور به مصرف رساند.

دکتر خلج با بیان اینکه بیماری ویروسی نیوکاسل فوق حاد از  بیماری های صنعت طیور کشور است، گفت: این بیماری هنگام بروز، به سرعت شیوع پیدا کرده و درصد قابل توجهی از طیور را مبتلا و درگیر می کند.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به نیاز این سازمان به ۵۰ میلیون دز واکسن نیوکاسل مقاوم به گرما برای مصرف در طیور روستایی  ۱۰  استان کشور افزود:  واکسیناسیون طیور در این استانها طی سه ماه در دو نوبت به اجرا در می آید تا شیوع بیماری در روستاها کاهش قابل توجهی داشته باشد.

به گفته دکتر خلج چنانچه جلوی زنجیره ورود ویروس از طیور روستایی به طیور صنعتی گرفته شود، تا حد زیادی قادر به کنترل بیماری خواهیم بود.

دکتر خلج در این بازدید که به همراه دکتر مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی و تعدادی دیگر از مسئولان انجام شد، به مشکلات سازمان دامپزشکی اشاره کرد و خواستار حمایت بیشتر مجلس شورای اسلامی شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بررسی اکومورفوتیک عقرب های شمال غرب کشور/تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوانزای عیار بالا

معرفی سه عامل باکتریایی بیماری‌های طیور در کشور توسط محققان «رازی»

شناسایی سه عامل نوظهور بیماری‌های طیور برای نخستین بار در کشور

مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در انتظار آزمایشگاه کلاس ۳ «رازی»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها