جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

سامانه هوشمند پایش پروژه های دریاچه ارومیه راه اندازی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:10007
یکشنبه، ۹ آبان، ۱۳۹۵ | 11:49

سامانه هوشمند پایش پروژه های دریاچه ارومیه راه اندازی شد

سامانه هوشمند پایش پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه به منظور پایش و نظارت پروژه های اجرایی در حوضه آبریز دریاچه راه اندازی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران ستاد احیای دریاچه ارومیه با تشکیل مجموعه‌ای از متخصصان و اساتید دانشگاه و با همکاری کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد احیا، با طراحی سامانه هوشمند قصد دارد تا علاوه بر نظارت بر پیشرفت پروژه ها، به سنجش میزان اثربخشی هر یک از پروژه ها و سبد پروژه ها بپردازد.

برای  تحقق این هدف ، ابتدا انواع پروژه های تعریف شده و فعال در حوضه آبریز دریاچه باتوجه به مجری و نوع فعالیت آن، طرح هر پروژه طبقه بندی شده است.

سپس براساس پروژه های مکمل در ایجاد اثربخشی و رساندن آب به دریاچه و یا کاهش اثرات جانبی خشک شدن دریاچه، در قالب سبد پروژه هایی تعریف شدند. در ادامه به بازتعریف رویه های گردش کار ، نظارت و پایش پروژه ها و ساختار گزارش دهی به مراجع ذی صلاح پرداخته شد.

بر اساس اعلام ستاد احیای دریاچه ارومیه از مهم ترین مزایای این طرح می توان به امکان نظارت دقیق و ریشه یابی مشکلات در مراحل مختلف اجرای پروژه ها و گزارش به تصمیم گیران و مدیران و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات، جلوگیری از موازی کاری و اتلاف منابع اشاره کرد.

تا کنون طی جلساتی گزارش شیوه عملکرد سامانه مذکور در دانشگاه های ارومیه و تبریز ارائه شده است . در ادامه به بحث و تبادل نظر جهت بهبود کارایی و رفع ابهامات پیرامون فرمت جدید پایش پرداخته و مقرر شد که دانشگاه ها و دفاتر استانی و دستگاه های مجری همکار ستاد در استان ها، با همکاری یکدیگر نظارت بیشتر و دقیق‌تری جهت پایش پروژه ها داشته باشند تا بتوان با رفع موانع و نواقص موجود، با سرعت بیشتری به تکمیل پروژه ها و مشاهده اثربخشی آنها دست یافت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

همکاری دانشگاه صنعتی شریف با طرح ملی دریاچه ارومیه چه ثمری داشت؟

همکاری دانشمندان ایران و آمریکا برای نجات دریاچه ارومیه

معرفی گیاهان علوفه ای جایگزین و روش های بهینه تولید به کشاورزان حاشیه دریاچه ارومیه

شیرینی کام کشاورزان با «نمک سبز»/ دانش فنی کشت سالیکورنیا به بخش خصوصی منتقل شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها